Profesionalno čišćenje diesel partikularnih filtera (DPF-FAP) i SCR katalizatora

 

 

Posedujemo najnoviju opremu za pranje i čišćenje partikularnih filtera putničkog i teretnog programa:

 

  • Minimalno vreme čišćenja – od 30 do 120minuta
  • Bez sečenja i varenja – bez problema sa ponovnom ugradnjom i curenjem gasova
  • 100% bezbedna metoda čišćenja Vašeg filtera
  • Fabrički parametri nakon čišćenja
  • Test zaprljanosti pre čišćenja i test čistoće nakon pranja sa štampom rezultata
  • Sertifikovan metod čišćenja

 

Oprema radi na principu pulsnih talasa u kombinaciji vode i hemije pod pritiskom. 100% ekološki prihvatljivo čišćenje. Čišćenje na našoj opremi je efikasnije od svih drugih hemijskih postupaka posle kojih se zaprljanost vraća vrlo brzo. Vaš filter se ne seče kako bi se oprao što eliminiše mogućnost greške prilikom varenja odnosno ne može se javiti problem kod ponovne ugradnje filtera na vozilo kao i problem curenja gasova na zavarenim spojevima.

 

 

 

Nestručno gašenje DPF-a može izazvati sledeće posledice:

 

  • Kvar turbokompresora
  • Turbo rupu – kašnjenje snage motora na manjim obrtajima
  • Smanjenje snage motora
  • Visoku temperaturu izduvnih gasova
  • Povećanje toksičnosti gasova
  • Smanjenje dugotrajnosti motora

 

KORACI U PROCESU čišćenja vašeg DPF-a:
 

  • Vizuelna inspekcija i snimanje unutrašnjosti filtera
  • Test zapljanosti sa štampom rezultata
  • Čišćenje DPF-a
  • Sušenje
  • Test čistoće filtera sa štampom rezultata
  • Pakovanje i otprema

 


Većina vlasnika dizel motora će u nekom trenutku čuti za oznake DPF ili FAP.

To su oznake za Dizel Partikularni Filter odnosno deo izduvnog sistema koji prikuplja čestice čađi iz motora.

Kada se zaguši  često nije moguće jeftino ga zameni sa drugim.

 

Kada Vam je rečeno da je Vaš DPF zaprljan ili blokiran pitanja koja Vas najviše interesuju su:  Šta je prouzrokovalo blokiranje DPF-a? Kako je blokiran DPF?

Oba pitanja su jednostavna i veoma važna. U većini slučajeva prvo je potrebno zameniti novim ili očistiti stari DPF kako bi se moglo nastaviti sa istragom šta je razlog zaprljanosti DPF-a.

 

Bez prave dijagnoze šta je prouzrokovalo zaprljanost čišćenje ili zamena novim bi samo bilo kratkotrajno rešenje.

 

Kako je blokiran DPF?

Ako je delimično blokiran deblokada se može pokrenuti preko dijagnostike. Taj postupak se naziva regeneracija. Ako je DPF zaprljan više od 70% neće biti moguće pokrenuti regeneraciju tako da je remont DPF-a ili zamena sa novim jedino moguće rešenje. Turbo Servis poseduje opremu za profesionalno čišćenje svih tipova DPF filtera putničkog i teretnog programa.

 

Koje su Vaše opcije kada imate problem sa DPF-om?
 

  • Dijagnostički test kako bi se potvrdilo da je DPF blokiran.
  • Potrebno je proveriti da li postoji update softvera Vašeg motora. Nove verzije softvera mogu sprečiti probleme sa čestom zaprljanosti DPF-a
  • Zamena DPF-a sa novim je najbolja opcija ali je prosečna cena DPF-a preko 1000eur plus demontaža i montaža na vozilu.
  • Zamena DPF-a sa nekom od dostupnih kopija po prosečnoj ceni od 300eur (nije preporučljivo jer je efikasnost i dugotrajnost takvih DPF-ova jako mala)
  • Poslati DPF u naš servis kako bi se uradilo profesionalno čišćenje uz sertifikat o zaprljanosti pre i posle pranja.

 

U svakom slučaju nas možete pozvati kako bi se informisali o mogućnostima i posavetovati o čišćenju Vašeg DPF-a.

Šta je DPF/FAP i čemu služi?

  

DPF je oznaka za Diesel Particulate Filter, odnosno radi se o filteru čestica čađi koja je u proizvodnji automobila obavezna od 2009. godine, mada ga dosta proizvođača na svojim vozilima imaju i godinama ranije. Obavezan je na motorima kako bi se ispunile Euro 4,5 i 6 norme i smanjila emisija štetnih gasova.

 

Osnovna funkcija DPFa je da prikuplja kancerogene čestice čađi kako ne bi slobodno završile u atmosferi. Da bi dobro radio kao i svakom filteru potrebno je čišćenje kako ne bi došlo do gušenja motora. U slučaju DPFa proces samočišćenja se naziva regeneracija. Prilikom regeneracije motor propušta dodatnu količinu goriva što izaziva visoku temperaturu koja sagoreva nakupljenu čađ i pretvara je u malu količinu pepela koja se ispušta i okolinu.

 

DPF se sastoji od keramičkog saća napravljenog od silicijum karbida koje poseduje komore koje služe za prikupljanje čađi. Zidovi saća su  propusni za gasove tako da zadržavaju na sebi štetnu čađ a očišćeni gasovi se ispučtaju u atmosferu.

 

U praksi postoje dve vrste regeneracije, aktivna i pasivna.

 

Pasivna se odvija na samom automobilu kada se temperatura podigne dovoljni nivo da čestice čađi počnu same goreti.

 

Kod aktivne regeneracije računar motora ECU preuzima kontrolu nad procesom regeneracije. On deluje kada količina čađi u DPFu pređe određenu granicu i pokreće ubrizgavanje goriva kako bi se povećala temperatura u izduvnom sistemu koja će sagoreti nagomilanu čađ u filteru. Za ovaj vid regeneracije su potrebni i dodatni uslovi kao što su duža vožnja na konstantnom gasu itd. Ukoliko je vožnja na režimu stani – kreni proces će se zaustaviti i na istrument tabli će se upaliti lampica koja označava da je DPF zaprljan.

 

Ukoliko se dugo ignoriše upozorenje da je DPF zaprljan ili ako postoji dodatni problem na motoru može doći do prevelike zaprljanosti DPFa koji je nemoguće očistiti aktivnom ili pasivnom regeneracijom. U ovim slučajevima je neophodno DPF zameniti novim što u proseku košta 1000eur ili ga servisirati u našem servisu na uređaju koji pouzdano i bezbedno može vaš DPF vratiti u fabričko stanje.

 

Svi DPF filteri su napravljeni da traju koliko i motor ali uz odgovarajuće održavanje odnosno uz pravilno održavanje ostalih komponenti motora kao i redovnu regeneraciju.

 

 

 

Da li trajno odstraniti DPF filter?

 

  • Uskoro se očekuje primena novog zakona o zaštiti životne sredine koji onemogućava registraciju vozila sa uklonjenim DPF-om.
  • Čišćenje Diesel Partikularnog Filtera predstavlja manji trošak od uklanjanja filtera I softverskog gašenja.
  • Vozila bez DPF filtera zagađuju okolinu u kojoj se nalaze
  • Na samom DPF-u i oko njega se nalazi mnoštvo sondi koje se posle fizičkog uklanjanja potrebno softverski ugasiti da ne čitaju podatke. Iako postoji mnogo firmi koje se bave gašenjem partikularnog filtera veoma je mali broj firmi koji ovaj posao može uraditi kvalitetno i bez posledica po motor.
  • Bez DPF filtera Vaše vozilo gubi Euro normu i nije ga moguće voziti u većini Evropskih zemalja

 

TURBO SERVIS UŽICE / CENTRALA

Adresa:
Miloša Obrenovića bb, 31000 Užice, Srbija
Telefon:  +381 31 562 333
Fax:  +381   31 562 233
E-mail: office@turboservis.rs

 

 

 

Pored centrale možete nas kontakirati u nekom od naših predstavništava u Beogradu, Baljaluci i Podgorici. 

Pogledajte adrese i kontakt informacije na stranici:
KONTKAT i LOKACIJE

Kontakt forma
 

* obavezna polja

  • * obavezna polja